fredag den 27. maj 2011

Jeg fik en Hof i hånden

Et af de andre små minder fra dengang for længe siden :o)

Jeg fik en Hof i hånden 
 
Ser mig selv som 5 årig med hånden inde i en sankt bernhard hunds mund.
Husker faktisk mest tydeligt det viskestykke med is, min far viklede om min hånd og turen til sygehuset i Hørsholm samt al den opmærksomhed jeg fik, da vi vendte tilbage til mine forældres værtshus.

Jeg tjente gode snolderpenge på den køter, for alle kunderne stak mig småpenge til slik.

I mange år rendte jeg rundt med ar, efter tænderne af en hund der hed Hof og var opkaldt efter en øl, og mange år efter, som de blegnede, stod minderne dog klare, så at jeg den dag i dag, stadig er ræd for hunde.

Kan huske hans øjne, han havde jo været min bedste ven, indtil den dag – den dag han var morgensur og ikke ville klappes på, de havde altid været så rare – de øjne.

Tror den døde kort efter, men han VAR også gammel. Af en hund at være…Måske skød de den ?



Copyright ReginaV 2005

Ingen kommentarer:

Send en kommentar