fredag den 27. maj 2011

Melankoliens kåbe

Et bevidst forsøg fra min side på at dyrke noget dystert a la Goth/Emo/Strunge, dog baseret på hvordan jeg rent faktisk havde det på det tidspunkt.

Melankoliens kåbe


Svøber melankoliens kåbe tæt om mine skuldrer  

og hylder mig tæt i sorte tanker  



i min urtepotte dyrker jeg sygdom

og på væggen hænger døden  



jeg tænder et lys i begge ender 

ser livet brænde ud uden at rejse mig



med saksen klipper jeg mit livs mareridt   

af materialer der ikke forgår 



ser skyggerne i krogene der rækker ud

efter min sjæl og jeg længes efter at de får mig



i et uendeligt bundløst hul  

prøver jeg fortvivlet at finde og nå bunden   


med den faste tro på  

at i døden finder jeg livet


Copyright Regina 2006

Ingen kommentarer:

Send en kommentar